החול בעולם הולך ואוזל

החול בעולם הולך ואוזל. עם זאת, לסיקה יש את הפתרונות לפתור בעיה זו בענף הבנייה. חול מכסה חלק גדול מפני כדור הארץ, אבל חול הוא לא רק חול. בעולם התעשייתי, מדובר ב"אגרגט", קטגוריה הכוללת חצץ, אבן מרוסקת וחומרים ממוחזרים שונים. אגרגט טבעי היא המשאב הטבעי השני המנוצל ביותר בעולם אחרי מים, והסוג המתאים ביותר לשימושים רבים הוא נדיר או בלתי נגיש.

כאשר אגרגט איכותי עבור בטון אוזל הפתרונות של סיקה יעזרו להתגבר על מצב זה

בשנת 2014 פרסמה תוכנית הסביבה של האו"ם דו"ח שכותרתו "חול, נדיר יותר ממה שחושבים" אשר הגיע למסקנה כי כריית חול וחצץ "עולה בהרבה על שיעורי ההתחדשות הטבעית" וכי "הכמות שנכרה גדלה באופן מהיר ביותר".  המחסור בחול באיכות גבוהה הפך לאתגר בענף הבנייה.

חול אגרגט הוא המרכיב העיקרי בבטון. בטון עשוי מ-10% מלט, אשר מורכב מסיד וחימר, 15% מים ו 75% של חול וחצץ. אגרגטים אלה מהווים את עיקר הבטון והם הכרחיים עבור התרכובת כולה. אם לשפוט על פי המספרים, חול וחצץ הם המשאב הטבעי הנצרך ביותר על פני כדור הארץ מלבד מים.

משתמשים בכ-50 מיליארד טונות של חול וחצץ מדי שנה, וזה יותר ממספיק כדי לכסות את הממלכה המאוחדת כולה. עם זאת, שיעורי מיצוי אלה עולים על שיעורי חידוש המלאי הטבעי, מה שמשפיע על הזמינות של אגרגטים איכותיים. זה משפיע על כל ענף הבנייה כיוון שמשאב זה הפך למצרך נדיר.

הצעד הראשון באופטימיזציה של בטון הוא להכיר בכך שבטון הוא כבר לא רק חומרים צמנטיים, אגרגטים ומים. זהו חומר בעל ביצועים גבוהים המורכב לא רק מארבעה, אלא שבעה אלמנטים חיוניים: מים, חומר צמנטי, חול, חצץ, תערובת כימית, תוספים ומחזק מרקם.

הפתרונות של SIKA על מנת להתגבר על מחסור בחול באיכות גבוהה

תמונה: תערובות בטון סיקה, כגון סיקה ויסקוקריט, עוזר להתגבר על ההשפעות של מצב האגרגט.

תערובות בטון

תערובות בטון יכולות לשפר את הקיימות של בטון בדרכים רבות ושונות. ראשית, תערובות יכולות לשפר באופן משמעותי את האיכות והביצועים של הבטון, מה שגורם להארכת חיי הבטון. בנוסף, הודות לשימוש בתרכובות, השימוש בבטון, במקום חומרי בנייה אחרים, יכול לשפר את מחזור החיים של תשתיות, כלומר, כבישי בטון מעלים מאד את רמת האיכות והעמידות של כבישים מהירים לעומת כביש עם פני שטח רגילים.

יתר על כן, תוספת של תערובות מיוחדות, כגון מייצבים או תערובות מפחיתות מים, מאפשרת גם שימוש בחומרים חלופיים וממוחזרים, כגון אגרגטים ממוחזרים, לייצור בטון באיכות טובה. בסופו של דבר, במקרים רבים האנרגיה הנדרשת לייצור תערובות מלט או בטון מסוימות תושפע לטובה מהשימוש בתערובות. דוגמה אחת היא תוספת של תערובות מפחיתות מים ומאיצות כדי להשיג מהר יותר חוזקה בבטון טרום יציקה, כדי להפחית מאוד, או אפילו להחליף לחלוטין, חימום חיצוני של אלמנטים.

תערובות בטון סיקה, כגון סיקה ויסקוקריט, מסייעות בהתמודדות עם האתגרים של טכנולוגיית הבטון המודרנית. הם מסייעים להתגבר על ההשפעות שמצב האגרגט הנוכחי והעתידי גורם לתחום הבנייה על ידי שיפור תכונות ספציפיות של הבטון הטרי והמוקשה, כגון יכולת עבודה, עמידות וחוזק בבטון טרום יציקה ולאחר יציקה.

לדוגמה, סיקה ויסקוקריט 4027, אחד המוצרים שיוצרו לפי דרישות הקובץ, מומלץ בכל פעם שיש תוכן קלינקר נמוך בפורטלנד צמנט. סיקה ויסקוקריט 3095 N וסיקה ויסקוקריט 3096 N הם שני תערובות אשר מועילים אם האגרגט ממוחזר. המוצרים שהוזכרו לא רק עוזרים לשמור על איכות הבטון, אלא גם פותחים אפשרות חדשה של שימוש חוזר של אגרגטים במקום לקחת אותם מהטבע. לכן זה עוזר לעצור את החרפת המחסור.

 

מלט מבוסס ביו

המרכז הטכנולוגי העולמי סיקה ליד ליון, צרפת. פיתוחי הפרויקט כוללים מלט ממקור ביולוגי, ביות סיגים, הפחתת מלט פורטלנד רגיל, חלופות מלט וחלופות לחומר גלם
תמונה : המרכז הטכנולוגי העולמי סיקה ליד ליון, צרפת. פיתוחי הפרויקט כוללים מלט ממקור ביולוגי, ביות סיגים, הפחתת מלט פורטלנד רגיל, חלופות מלט וחלופות לחומר גלם

מאז 2015, פרקס, החברה אשר התאגדה עם קבוצת סיקה בשנת 2019, השיגה ירידה של 5% בפליטת גזי החממה שלה בצרפת. עם התמקדות בכלכלה המחזורית ומציאת דרכים למניעת שינויי אקלים, פרויקטים הכרוכים בשימוש בחומרי גלם ממוחזרים או ממקורות ביולוגיים קיבלו עדיפות. פתרונות חדשים כמו "פרנטור", "קל לרסס" הראשון, מלט תרמי ואקוסטי מבוסס קנבוס, תרם לבניה של ערוצים חקלאיים על ידי קידום השימוש באגרגטים ממקור ביולוגי בתעשיית הבנייה. לכן בטון קנבוס הוא פתרון 100% טבעי עם מקדם אחסון פחמן דו חמצני גבוה והוא ניתן למחזור מלא.

  בידוד תרמי ואקוסטי

תמונה : מוצרי SIKA לחזיתות חזית לבידוד תרמי ואקוסטי

קנבוס הוא חומר טבעי המתאים להכנת מלט קל- משקל לבידוד. צפיפותו נעה בין 110 ל -150 ק"ג לכל 3 מטר, והרצועות הם בין 2 ל 10 מ"מ אורך. המוליכות התרמית של קנבוס לרוב היא 0.04 W / m.K.

יש לשים לב במיוחד שקנבוס לא מתאים לתנאי לחות, גם בהקשר של תנאי אחסון מלאי של חומר הגלם וכן בהקשר של פעולה נימיות (קפילריות) של מלט הקנבוס. סיקה השיקה חדשנות פורצת דרך שפותחה על ידי המרכז הטכנולוגי העולמי סיקה בצרפת, ובחסות "אדמה", הסוכנות הצרפתית לאנרגיה ואיכות הסביבה. שלושה פטנטים ברחבי העולם נקבעו.

למלט מבודד עם יכולת שאיבה על בסיס קנבוס, יש מוליכות תרמית של 0,065 W / m.k. זה נבדק והוכח כפתרון אידיאלי כדי להפחית דליפה תרמית על פני קירות. ניתן להפחית את צריכת האנרגיה ב-עד 45% אשר מתאים לחיסכון שנתי בעלויות של 2,000 פרנק שוויצרי עבור בית של 100 מ"ר.

יצירת קשר

    דילוג לתוכן