מקנה סוכר לבטון…

קיימות וניצול משאבים הם נושאים מרכזיים בתעשיית הבטון, הן כי תעשיית המלט אחראית לכ-5% מפליטות הפחמן העולמיות וכן ייצור הבטון משתמש בכמויות גדולות של מים ואגרגטים.

בטון סופרפלסטייזר סיקה ויסקוקריט על בסיס חומר גלם מתחדש

סיקה ויסקוקריט מבוססת ביו מכילה פולימרים המיוצרים בעיקר מחומרי גלם מתחדשים, היא הראשונה מסוגה בענף הבנייה. פולימרים, המרכיב העיקרי בסופר פלסטיסייזר, מוספים לבטון כדי להשפיע על תכונות כגון יכולת עבודה, זמן הכנה ועמידות בצורה ידידותית, בהתאם לתוצאה הרצויה. חדשנות ידידותית לסביבה זו עולה בקנה אחד עם אחת המטרות התאגידיות המוצהרות של סיקה לפיתוח מוצרים ברי קיימא.

חומרים צמחיים מתחדשים במקום חומרי גלם על בסיס שמן

המרכיבים העיקריים של תערובות בטון סטנדרטיות הם רכיבים פולימריים המיוצרים כימית מחומרי גלם מבוססי שמן. במוצר, מעל 80 אחוז מחומרי הגלם על בסיס שמן הוחלפו בחומרים צמחיים מתחדשים שנותרו כפסולת מייצור סוכר. בנוסף ליתרונות האקולוגיים, ויסקוקריט מבוסס ביולוגית גם משפר תכונות בטון, כולל הפחתת מים משמעותית וחיזוק בטון טרי.

פליטות פחמן דו חמצני יורדות ב-20% באמצעות שימוש בתערובות בטון

גם אם תערובות בטון מורידים רק 2-6 ק"ג בטון למ"ק, הם ממלאים תפקיד חיוני בשיפור הקיימות של הבטון. סופר פלסטיסייזר יכול להפחית את סך החומר המצמיד בבטון, כמו גם את רכיב המים, תוך שמירה על תכונות המוצר. בנוסף, ניתן להקטין את חומר הקלינקר (פחם) בבטון באמצעות חומרים צמנטיים חלופיים. זה מוריד את צריכת האנרגיה ואת עקבות הפחמן מהבטון ביותר מ -20 אחוז ממחזור החיים המלא שלה.

כדי להדגיש היבטים סביבתיים חיוביים אלה, סיקה פיתחה את חישוב "סיקה תכנון תערובות", תוכנית חישוב המשווה נוסוחות שונות בהתאם ליתרונות האקולוגיים שלהם. המטרה של סיקה היא לתמוך בלקוחות עם מגוון מקיף של סופר פלסטיסייזרים מבוססי ביו ולהמשיך להגדיל את שיעור חומרי הגלם המתחדשים במוצריה.

פסולת קני סוכר היא הבסיס לייצור הפולימרים המשמשים ב"סיקה ויסקוקריט" החדש המבוסס ביולוגית. ̈

 

יצירת קשר

    דילוג לתוכן